יום שבת, 30 במאי 2015

שם חדש לדוג'ו שלנו - 菖蒲道場 Shobu Dojo

אירוס ארגמן, שמורת האירוסים. בית חנן 

שלישי האחרון היה יום מיוחד ביותר. יום שהחל באימון ילדי האייקידו שקיבלו את החגורה הצהובה, דרגת קיו 9, הדרגה הראשונה לילדים באייקידו, המשיך באימון נפלא לקבוצת המבוגרים אותו העביר זאב ארליך סנסיי אשר בא לבקר אותנו יחד עם חברים רבים ונפלאים מהדוג'ו שלנו ברחובות ובו הוענקו תעודות לנבחני הקיו 5, הדרגה הראשונה למבוגרים באייקידו, ולקינוח זכינו בסימולציה מאתגרת למבחני דאן ( דאן 1-2-3), מבחני החגורה השחורה, אשר יערכו בסמינר הקרוב עם שיממוטו שיהאן, שמגיע אלינו שבוע הבא מיפן.


בעלת הדוג'ו האמיתית מקשיבה טוב טוב לזאב סנסיי באימון האחרון. 






אך הדבר המרגש מכל היה עם סיום האימון כאשר זאב סנסיי העניק לדוג'ו שלנו את שמו הרשמי




                                            菖蒲道場 Shobu Dojo




Shobu הוא פרח האירוס ביפנית. פרח האירוס מיוחד במינו בתרבות יפן. זהו פרח הסמוראים, העלים שלו מזכירים קאטאנה, חרב הסמוראים, והוא מהווה מוטיב עיצובי על צובה החרב (אותו חלק בין ידית האחיזה ללהב) או על הקימונו. לפרח האירוס סגולות רפואיות, קושרים אותו לגירוש רוחות ומחלות ילדים ותינוקות וכן להרגעת הנפש.

הדוג'ו של זאב ארליך סנסיי, בו גדלתי ובו אני מתאמן נקרא "מָאסָאטָאקֶה דוג'ו". שם הדוג'ו הוא שמו הפרטי של מורה נפלא שליווה אותנו במשך שנים, וחולל בדוג'ו שלנו שינוי מהותי וקפיצת דרך גדולה. פוּגִ'יטָה מָאסָאטָאקֶה סנסאי דאן 8. זהו שם מיוחד, שניתן לפוג'יטה סנסיי כאשר נולד להוריו היפניים במנצ'וריה שבסין. השם נבחר וניתן לו על ידי המורה לקליגרפיה של הקיסר האחרון של סין.. לפני מספר שנים, פוג'יטה סנסאי לקה בשבץ מוחי כשהגיע בבוקר כרגיל לדוג'ו הראשי בטוקיו (ההוֹמְבּוּ דוג'ו) ולפני כשנה נפטר. 


Masa"" פירושו שגשוג, התפתחות, צמיחה
Take" " פירושו לוחם.


את הסימניות של השם Masatake 菖蒲 אפשר גם להגות כ Shobu




וכך נשמר באופן עדין ויפה הקשר בין הדוג'ו שלנו למאסאטאקה דוג'ו, ברחובות, למורנו, זאב ארליך סנסיי ולכל חברינו שם.



יום שלישי האחרון היה יום השנה לפטירתו ולא יכול היה להיות סימבולי יותר מבחינתי לקבלת השם.
לרשומה מרגשת שכתב זאב ארליך סנסיי לזכר פוג'יטה סנסיי

הסימנייה 菖 Shou מורכבת משלושה חלקים. החלק העליון מסמל "עשב" והחלק האמצעי והתחתון הם "שמש קטנה" ו"שמש גדולה". במשמעות צמיחה, שגשוג והתפתחות.
הסימנייה 蒲 Bu ,אף כאן החלק העליון מסמל "עשב" והתחתון "מים". עשב שגדל במים.


Bu נהגה כמו Bu מ- Budo "דרך הלוחם".


משחק מילים נוסף הוא כאשר אירוס יכול להיאמר ביפן בשמו הלועזי של הפרח Iris.
"Risu" ביפנית זה להקדיש
" I " ביפנית פירושו אהבה. כמו אותו Ai של אייקידו.

אירוס בהאטורי פארק. אוסקה, יפן 



שם נהדר זכינו כולנו לקבל שיהיה שמו של הדוגו שלנו. שם נושא בתוכו תפקיד חשוב ומסמל משמעות לחיים ולעשייה. אני לא יכול שלא לחשוב גם על המקום האישי בו השם הזה פוגש אותי. כל נימי נפשי מחוברים לארץ ישראל, לסיפוריה ותפילותיה של הארץ ואדמתה ואנשיה. סמל האירוס הינו סמלה של "החברה להגנת הטבע" בה הייתי חבר משחר ילדותי. פרח האירוס נושא עימו משמעות כפולה: ייחודו של הטבע בארץ – אירוסים (אירוס הגלבוע) אלה ייחודיים לארץ ישראל - והחשיבות הגדולה שבשמירה על ערכי טבע אלה.


לפני כארבעה חודשים נולד בנינו הראשון. הוא נולד כחודשיים לפני הזמן. רק חודש וחצי מאוחר יותר, כאשר הגיע למשקל בו ניתן לעשות ברית, הוא קיבל את שמו. בארי. גם הוא שורשיו נטועים עמוק בארץ הזו.

היום, כאשר הדוג'ו הגיע אף הוא למשקל הנכון...הוא קיבל את שמו. כולי תקווה שיחד נקדיש עצמנו להתפתחות, צמיחה ואהבה ושתמיד נטפח את הדרך שלנו ונדע לשמור על כל מה שבה על ערכינו – ערכי הטבע והאדם ואמות המידה הטובה.

אין לי ספק שאז הדוג'ו תמיד ישגשג בדיוק כמו פרח האירוס, אותו עשב בתוך מים ושמש מעליו.

בתודה רבה והתרגשות גדולה לזאב סנסיי מכולנו

ושירתנו שתהיה תמיד שירת העשבים.

פונצ'ו. "כל עשב ועשב יש לו ניגון מיוחד משלו...." 



הראל

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית